Virtual Reality Journalistiek

Het is bijna geen ver-van-ons-bed-show meer. Steeds meer bedrijven benutten de mogelijkheden van Virtual Reality om mensen een bijzondere ervaring te laten beleven. En dat geldt ook voor uitgevers.

Kijken door de ogen van de journalist

The New York Times lanceerde onlangs een Virtual Reality applicatie (Download iOS / Android) waarmee journalistiek een totaal nieuwe dimensie krijgt. In combinatie met de Google Cardboard (Affiliate Link) krijgen kijkers (en lezers) de kans om zich in de wereld van de verslaggever te wanen.

Nonny de la Peña legt in haar TedTalk uit waarom Virtual Reality onderdeel uitmaakt van de toekomst van journalistiek. Kortom: VR Journalism is on the rise! De ervaring is zelfs zo realistisch (ondanks redelijk slechte graphics) dat sommige mensen moesten huilen door wat zich afspeelde in de virtuele wereld.

Wat zal de eerste Nederlandse krant zijn die het oppakt? NRC, De Telegraaf, De Volkskrant of misschien Trouw? Het zal mij benieuwen.

Door traditionele manieren van verslaggeving te combineren met snel ontwikkelende VR-technologie, krijgen journalisten en media de kans om het publiek letterlijk ‘in’ het verhaal te plaatsen.

Op deze manier laat je niet alleen een onvergetelijke indruk achter. Je biedt mensen ook de kans om op een realistische manier gebeurtenissen te ervaren.

Wil je een Virtual Reality bril uitproberen? Maar heb je geen Virtual Reality bril in huis?

Stuur mij dan een berichtje.

Ik kom graag Met mijn VR-brillen langs om een demonstratie te geven en om te presenteren over de mogelijkheden van Virtual Reality voor jouw business.

Meer weten over Virtual Reality? Misschien zijn deze artikelen dan ook interessant voor je:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *