Een veel voorkomend probleem bij online communicatie

“Ik heb een website en social media, maar het levert mij niets op.” Dat probleem wordt mij het meest voorgelegd. Webshop-eigenaren, non-profit instellingen en bedrijven hebben soms al honderden Tweets en Facebook berichten geplaatst, zonder de bezoekersaantallen of conversie te zien stijgen. Concurrenten doen het beter, er is weinig tijd om georganiseerd online te communiceren en het vertrouwen in de kracht van online communicatie en marketing is soms zelfs gedaald. De kern van dit probleem is veelal dat merken lange tijd uit zijn gegaan van een ‘Gouden Gids‘ benadering. 

Twitter, Facebook, Instagram en de website worden gezien als Gouden Gids-pagina’s waar gratis (of betaald) geadverteerd kan worden. Dat resulteert in het plaatsen van talloze social media “advertentie-updates” vanuit een ‘het is toch gewoon gratis’ redenatie. En de website… Dat is in het ergste geval alleen een online ‘visitekaartje’.
Vijf redenen waarom deze manier van online communiceren niets oplevert:

  1. Klanten zijn niet op zoek naar   honderden advertenties;
  2. Klanten kopen niets door alleen een visitekaartje;
  3. Klanten hebben geen behoefte meer aan een Gouden Gids;
  4. Klanten krijgen van u nooit of zelden online antwoorden op actuele of belangrijke vragen;
  5. Klanten hebben altijd een beter en leuker alternatief.

Get social!

Als uw bedrijf de tijd wil nemen om intensiever te communiceren en u bereid bent om te investeren in moderne en strategische online marketing en communicatie, dan kan ik u helpen

Uw online kanalen als magneet voor al uw doelgroepen dankzij content marketing

Als adviseur help ik u bij het herontdekken van de mogelijkheden van bestaande online communicatiemiddelen en -kanalen. Na een korte interne en externe analyse, stel ik een praktische planning op, waarmee uw bedrijf structureel gebruik maakt van content marketing, om in te spelen op de veranderende en relevante informatiebehoefte van bestaande en nieuwe doelgroepen. 

Samen met uw communicatieteam zorg ik vervolgens voor een resultaatgerichte en meetbare oplossing.

Mijn focus ligt op het sturen en zelf werken aan projecten, om uw content marketing en communicatie doelgericht te optimaliseren. Dit doe ik door intensief met u samen te werken, zodat al uw communicatieactiviteiten nieuwe bezoekers aantrekken die converteren. Daarnaast is deze content marketing een reden voor Google, om u aantoonbaar beter te laten scoren in zoekresultaten. 

Handen in de modder

Ik ben geen adviseur die alleen maar adviseert, toekijkt en delegeert. Met praktijkervaring op het gebied van communicatie en business development, en een enorme passie voor mijn vakgebied, zet ik mijzelf met veel enthousiasme in om uw bedrijf te helpen. 

Bij mij kunt u dan ook terecht voor:

  • Het schrijven van blogs en artikelen op basis van interviews, actuele gebeurtenissen of nieuwe producten en diensten;
  • Uitgebreide briefings voor het vormgeven van gebruiksvriendelijke responsive websites en apps;
  • Vormgeving van presentaties en social media accounts;
  • Communicatiestrategie en uitvoering;
  • Optreden als gastheer bij uw evenement;
  • SEO (zoekmachineoptimalisatie);
  • Creatieve conceptontwikkeling;
  • En meer…

U kunt ook bij mij terecht voor referenties naar Nederlandse experts op het gebied van:

  • Website-en App-design;
  • Video-productie;
  • Live video-streaming tijdens events en festivals;
  • Mobiele betaal- en bestelmethoden;
  • Webshop ontwikkeling;
  • Programmeren;
  • Advertising;
  • Branded publishing voor A-merken.

Denkt u dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan uw online communicatie? Neem dan contact met mij op voor een kennismakingsgesprek.

KOffie

Heeft u spoedig een communicatieadviseur nodig, of een social media watcher voor een crisismoment? Neem dan direct contact met mij op of stuur een WhatsApp bericht naar [nul zes] 444 05 742.

Social Media Bedrijfspaginas-01